وبلاگ علمی و تفریحی
جدیدترین نرم افزار ها , مطالب و مقاله های مهندسی
تبلیغات
درباره ما


حامد هاشمی ٍ با سلام این وبلاگ جهت ارتقاء دانش فنی مهندسی ایجاد شده است مطالب و مسائل متفرقه صرفآ جهت کاهش یکنواختی وبلاگ است هر مطلبی که فکر کردید در شآن این وبلاگ نیست گزارش دهید هر مطلبی که فکر میکنید به قوم یا قبیله ای بی احترامی شده گزارش دهید هر مطلبی که برخلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است گزارش دهید با تشکر
ایمیل : hamedhashemiii@yahoo.com
نویسندگان
ساعت
اطلاعات

مینی بلاگینگ



 
تا به امروز در مورد “مینی بلاگینگ” شنیده اید ؟ ایده ای که حالا دیگر جای خود را در دنیای وب به خوبی باز کرده است. شاید مشهورترین نمونه ای را که می توان به عنوان یک “مینی بلاگ” نام نهاد ، همان توییتر باشد. شما در توییتر می نویسید ولی وبلاگ ندارید، آنچه می نویسید و می خوانید همگی نوشته های کوچکی (در اندازه یک SMS ) است که صرفا برای انتقال یک احساس ، تجربه یا معرفی یک لینک جالب نوشته شده است.

 

تعداد این سایت ها هر روز در حال افزایش است حتی نمونه فارسی توییتر هم ساخته شده است که البته هنوز در مراحل آزمایشی است و خالی از اشکال نیست. اما امروز قصدم از نوشتن این مطلب معرفی توییتر و مشابه فارسی اش نیست ، بلکه قصد معرفی سایتی را دارم که در واقع از همان ایده “مینی بلاگینگ” استفاده می کند ولی با امکاناتی بیشتر و ظاهری شیک تر .
[فلش بک] اولین باری که با
Pownce آشنا شدم بواسطه Facebook بود و برنامه ای که رابط بین این دو سایت محسوب می شد. خوب در آن موقع تمام امیدهای من برای امتحان کردن Pownce به یاس تبدیل شد! این سایت برای عضویت نیاز به دعوت نامه داشت (هنوز هم دارد) و دست ما کوتاه و دعوت نامه بر نخیل ! [/ فلش بک]
حالا برسیم به بررسی امکانات این سایت.
درست مانند توییتر در Pownce ، فضای کوچکی در اختیار دارید که می توانید در این فرصت کوتاه در مورد هر چیزی که دوست دارید حرف بزنید ، سپس تعیین کنید که این متن شما را چه کسانی ببینند : همه ، فقط دوستان یا تنها یکی از آنها بصورت خصوصی . علاوه بر این بر خلاف توییتر که هیچ امکانی در اختیار شما نمی دهد و به شیوه عصر حجر مجبورید لینک ها را کوتاه کنید، امکانی برای درج مستقیم لینک وجود دارد که با کلیک بر روی دکمه Link آن را خواهید یافت. لینک ها در پست ها بصورت مشخص از متن هایتان جدا می شوند.همچنین قابلیت درج رخدادها و حتی قرار دادن فایل برای دانلود هم بصورت جداگانه فراهم است.فایل های ارسالی بر روی سرورهای سایت ذخیره می شوند و در نسخه رایگان (همین که مورد بحث ماست) حداکثر حجمی برابر 10 مگابایت را می پذیرد.این سقف حجمی در نسخه پولی سایت 100 مگابایت می باشد.
در ستون سمت راست به راحتی می توانید پست های دارای لینک ، فایل ، جواب ها ، رخداد ها و … را از سایر پست ها جدا کنید.بقیه امکانات این سایت در کل فرق چندانی با توییتر ندارد ، تغییر ظاهر (پوسته) پروفایل ، اضافه کردن دیگران به فهرست دوستان و تعقیب پست هایشان در صفحه خود و … همگی در توییتر هم وجود دارد. در کل هر چه توییتر بر سادگی تاکید دارد ، پاونس تجمل گراست !!!

تا یادم نرفته این را هم بگویم که Pownce ، یک نرم افزار رومیزی هم برای کاربران دارد که بر پایه فناوری AIR ساخت شرکت Adobe ساخته شده است و شما را برای استفاده از امکانات سایت ، بی نیاز از مرورگرهایتان می کند.

 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ پنج شنبه 17 شهريور 1390برچسب:,     

صفحه قبل 1 صفحه بعد